07 April 2012

sweet manis

assalamualaikum awak awak semua ;)

alhamdullilah praktikal kat klinik  sebulan da selesai,exam trial pn da..yay3. tapi lagi sebulan praktikal kat wad belum lagi. hadoi lagi penat dari keje klinik la bagi saya. kalau keje syif petang tu sure sure bangun lewat balik keje rasa nak tido teruuuuuss je tau. sape keje syif mesti rasa beban giler bila keje petang n esoknye naik pagi,betol tak?


masa kat klinik aritu saya rasa saya ni tak sesuai kot keje klinik. yelah kena banyak cakap bagi nasihat sume. kiranye kena mulut ringan ramah tamah gituu. ibu ibu yang datang klinik untuk check up anak ni macam-macam dia tanya cite..yang saya tau saya jawab yang saya tak tahu n x sure saya tanye nurse kat situ.



ni la kliniknye macam rumah kan? klinik desa je saya praktikal tapi vavaboom


contohnye anak dia minum susu badan tapi sembelit sebelum ni takpun. nurse tu cakap ambik kapas basah basahkan kat dubur budak tu selalu nanti insyaAllah kua banyak teros.


keje kat klinik ni tak stress sebab sume staff staff baik baik baik sporting. kitorang dapat capai objektif keje klinik ni. pergi sekolah untuk check budak-budak, buat home visit. bila da jadi nurse nanti kalau dapat keje klinik, saya paling lemah buat home visit. malu nak ketok-ketok umah orang.hm. home visit ni untuk kes keciciran,ibu baru bersalin dengan ape lagi eh tak ingat da..huhu kena baca nota balik ni!kita tengok gambar je nak.hee~ jom



home visit :) kitaorang punye clinical instructor bagi briefing cikit

SK TAMAN CENDANA, JOHOR
ada lagi satu sekolah tamil tapi tak tangkap gambar :(

No comments: