11 May 2012

Lesen P

ASSALAMUALAIKUM

azam tahun ni semangat nak dapat lesen P dan meronggeng memecut kereta ke hulur hilir hanya tinggal kenangan sobsobsob :(
berikutan saya belajar di JB dan mengambil lesen di rumah, semua ni diurusan oleh mak (ayat skema badak :)


SEMALAM
mak : akak mak da tanye orang tu,nanti dia tanye JPJ boleh ke x. kalau xboleh akak kena ambik baru.
saya :owh ok (dalam hati kalau xboleh bagus jugak.hee~) tapi tu perasaan semalam yang belum berdepan dengan realiti lagi. huh

HARINI
kerani : dik, xboleh la nak sambung ambik P sebab lesen L tu da expired. da 2 tahun. blablablabla
saya : jadi kena mula semua balik ke?
kerani : a'ah.blablabla


alaaaaaa. baru semangat nak ambik bulan 6 ni. benci betol la. tu la dulu tangguh tangguhkan. kan da melayang duit ha. da bayar FULL ha. bunyi memang terok kan sampai tangguh da 2 tahun? TAHU TAHU TAHU semua salah diri sendiri. sebab dulunye acik yang ajar mandu tu da booking tarikh untuk JPJ, pastu kebetulan tarikh tu saya kena lapor diri untuk sambung belajar.

nak tak nak saya haruslah pergi lapor diri. tawaran belajar tu datang tiba-tiba. acik pun bebel la bebel bebel.dia cakap "kenapa tak bagi tahu awal awal". mana nak tahu saya dapat surat 2 hari sebelum lapor diri.

pastu bila da belajar jarang balik rumah dan malas nak sambung da.hehe. padahal tinggal ambik JPJ je kot! sebab asik kena marah dengan acik yang mengajar tu. nak tido malam pun tak senang fikir kelas mandu.

sekarang saya da rugi besar. nasib baik sikit, tak guna duit mak full.huhu kalau tak rasa bersalah giler. tapi ofcoz duit mak lagi banyak abis :( . nak harapkan gaji cashier dulu yang asik shot je.memang tak la kan.

ambik bila habis dip nanti je la




4 comments:

rain_gurlz said...

tu la. malas lagi. kan dah kene repeat. kene dgr pulak ceramah mengantuk tu

elinaomar said...

huhuhu da org tu xbest.myampah.haha

rain_gurlz said...

haha....tak pe. next time do not make this bigger mistake. cuba lagi k. mesti dapat jugak lesen nnti :)

elinaomar said...

yup3 tq :)